Vrei sa te inregistrezi ca si persoana fizica autorizata? Nimic mai usor! Suna-ne, trimite-ne un e-mail si unul dintre colegii nostri te va insoti pe drumul spre autorizare! Iata ce putem face noi pentru tine:
Iti ascultam doleantele, iti facem propunerile juridice, iti redactam documentele, te asistam si te reprezentam la Oficiul Registrului Comertului, Administratia Financiara si Birourile Notariale pentru constituirea dosarului de inregistrare si oriunde iti mai este necesar.
Dupa obtinerea autorizatiei intelegem sa iti fim alaturi in toate operatiunile juridice necesare pentru dezvoltarea intreprinderii.
Persoana Fizica Autorizata (P.F.A.) nu are personalitate juridica. Activitatile permise de lege se desfasoara numai pe baza unei dovezi privind calificarea ta personala.
Obiectul principal de activitate este in mod obligatoriu reprezentat de un singur cod CAEN principal. (Lista codurilor CAEN in format electronic)
- Pentru infiintarea unei persoane fizice autorizate nu este obligatoriu sa ai un drept de folosinta asupra spatiului in care doresti sa iti inregistrezi sediul social. Daca nu deti un spatiu in proprietate, puteti incheia un contract de comodat cu o terta persoana.
- Persoana fizica autorizata poate avea angajati pentru activitatea autorizata.
- Evidenta contabila se tine in partida simpla.
- Persoana fizica autorizata care desfasoara prin fortele proprii, activitati economice in mod independent, fara a implica raporturi de munca fata de un angajator, are calitatea de angajat propriu.
- Aceasta calitatea se refera la posibilitatea, respectiv dreptul de a fi asigurat in sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, al asigurarilor sociale de sanatate si al asigurarilor pentru somaj in conditiile prevazute de legislatia in vigoare.
Taxele si impozitele ce se vor percepe sunt urmatoarele:
- 16% impozit pe venit
- 5% CASS
- 3 % CAS pentru persoanele care nu au un CIM activ
Actele necesare la demararea procedurii de inregistreare si autorizare sunt urmatoarele:
- Copie C.I.
- Copie legalizata dupa dovada de proprietate – in situatia in care vei folosi spatiul in baza unui contract de comodat, vom avea nevoie atat de actul de proprietate cat si de copiile actelor de identitate ale proprietarului cat si o schita a spatiului. Contractul de comodat poate fi intocmit si atestat de catre avocatii din cadrul biroului nostru cu conditia ca la semnarea acestuia sa fie prezenti personal proprietarii si sa detina actul de proprietate in original.
- Certificat de atestare fiscala in original, in termen de valabilitate.
- Acordul Asociatiei de proprietari/locatari (daca este cazul) – in acest caz va trebui sa obtii acordul vecinilor sus, jos, stanga, dreapta cat si semnatura presedintelui si a administratorului blocului – vezi formularul in atasament in format PDF – il listezi, obtii semnaturile si ștampila asociatiei de proprietari si il anexam dosarului.
- Documentul care sa ateste pregatirea profesionala, care poate fi, dupa caz:
- Diploma
- Certificatul sau adeverinta prin care se dovedeste absolvirea unei institutii de invatamant.
- Certificatul de calificare profesionala sau de absolvire a unei forme de pregatire profesionala.
- Certificatul de competenta profesionala.
- Atestatul de recunoastere si/sau echivalare pentru persoanele fizice care au dobandit calificarea in strainatate.
- Orice alte dovezi care sa ateste experienta profesionala.
- Specimen de semnatura – specimenul de semnatura il vei da in fata unui notar public.
Avocatii din cadrul biroului nostru vor presta pentru tine urmatoarele activitati:
- Vor redacta si atesta actele necesare infiintarii PFA, pregatind dosarul pentru depunerea acestuia la O.N.R.C (conceperea, atestarea documentelor si completarea formularelor).
- Vor depune actele la Registrul Comertului (inclusiv vor efectua plata taxelor aferente).
- Vor ridica actele de la Registrul Comertului si predarea acestora Dvs.
Fata de onorariul perceput de noi pentru fazele de mai sus mai exista si taxe care nu sunt incluse in onorariul si cad in sarcina dvs. exclusiva, respectiv:
- Taxe de Registru si de publicare in Monitorul Oficial
- Taxa privind rezervarea de denumire
- Taxa privind obtinerea specimenului de semnatura (personal in fata notarului public)
Pentru ca dvs. sa puteti beneficia de oferta noastra, oferta valabila pana la data de 1 iunie 2016 ora 24.00 (valabila doar pentru societatile cu sediul in Bucuresti sau Ilfov), va rugam sa completati si sa ne trimiteti un formular de solicitare care sa contina urmatoarele informatii:
* Numele si prenumele tau
* Nr. de telefon de contact
* Adresa ta de Email
* Forma de detinere a spatiului pentru stabilirea sediului social
* Varianta nume principala, Variante nume secundare
* Denumirea codului CAEN pentru activitatea principala
* Denumirea codului CAEN pentru activitatile secundare
* Alte Observatii (daca exista)
Înregistrare persoane fizice
- Cerere de înregistrare – persoane fizice
PDF - Anexa 1 – înregistrare fiscală
PDF - Declarație pe propria răspundere dată în temeiul prevederilor art. 15 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 359/2004 cu modificările și completările ulterioare (situația în care nu se desfășoară activitățile din actul constitutiv)
PDF - Declarație pe propria răspundere dată în temeiul prevederilor art. 15 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 359/2004 cu modificările și completările ulterioare (situația în care sunt îndeplinite condițiile de funcționare)
PDF - Declarație pe propria răspundere dată în temeiul prevederilor art. 15 alin. (2) din Legea nr. 359/2004 cu modificările și completările ulterioare privind modificarea declarației (situația în care sunt modificări față de declarația tip anterioară)
PDF - Declarație pe propria răspundere dată în temeiul art. 71 alin. (1) a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, astfel cum a fost completată prin Legea nr. 4/2014
PDF - Declarație pe propria raspundere data în temeiul art. 71 alin. (2) a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale si întreprinderile familiale, astfel cum a fost completata prin Legea nr. 4/2014
PDF
Aviz / Accept asociație de proprietari / locatari (L. 230/2007) – Formular pentru asociatia de proprietari